FAQs - CyberPeak

FAQs - CyberPeak

Veel gestelde vragen

Frequently Asked Questions

Hieronder vindt u de vragen die wij vaak tegen komen tijdens onze dienst verlening. Mocht uw vraag er niet tussen staan neem dan gerust contact met ons op.

Een firewall is zogezegd de slagboom tussen uw bedrijfsnetwerk en het publieke internet. Het houdt Cyber criminele buiten en zorgt ervoor dat uw bedrijfsgegevens niet op straat komen te liggen. Bij een PeakProtection dienst configureert CyberPeak, in overeenstemming met uw organisatie, de Firewall. Wij houden de Firewall in optimale staat, voeren changes door wanneer u dat wilt en houden u op de hoogte van eventuele bedreigingen binnen uw netwerk.

Netwerksegmentatie is het aanbrengen van VLANs in het bedrijfsnetwerk. Hierdoor ontstaan er allemaal kleine subnetten. Het verkeer tussen deze ‘virtuele netwerken’ controleer of blokkeer je met behulp van een firewall.
De segmentatie zorgt ervoor dat incidenten zich beperken tot een deel van het netwerk en andere delen niet beschadigd raken. Hiermee verkleinen we de impact en economische schade voor uw bedrijf.

CyberPeak ontzorgt u het liefst volledig en daarom voeren wij ook de fysieke installatie voor u uit. Wij werken graag samen met u en niet voor u. Daarom doen we alles in overleg, ook als u het toch liever zelf doet.

De letterlijke vertaling van ransom is “losgeld”. Ransomeware is een stukje software wat ontwikkeld word door Cybercriminelen om uw bestanden te versleutelen en te blokkeren. Om de bestanden vrij te geven is een ‘code’ nodig. En u raad het al, deze code krijgt u alleen als u betaald.

Nee. Misschien niet het antwoord waar u op hoopte, maar een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel. Een eindgebruiker, hardware met slecht onderhouden firmware en een verkeerd ingerichte Firewall kunnen allemaal een risico voor uw netwerk vormen. De Menselijke factor kunnen we over het algemeen niet wegnemen. Soms is het goed om uw medewerkers een ‘Awareness’ training te geven, dit houd ze scherp.

Bij CyberPeak kennen wij 3 soorten change aanvragen; Minor, Regular en Major.

Een Minor change is een wijziging op bestaande, actieve diensten en vrijwel altijd binnen 60 minuten (ma t/m vrij tussen 8 en 6) worden uitgevoerd én heeft een bekende impact.

Een Regular change word gezien als een kleine technologische software wijziging en kan impact hebben, het is daarom altijd aan te raden dit buiten de reguliere kantooruren uit te voeren.

Een Major Change duurt ofwel langer dan 60 minuten of heeft een impact welke niet vooraf vastgesteld is. Een major change dient in overleg met een Project Manager ingepland te worden, ook zodat kan worden bepaald of deze binnen de dienstverlening (SLA) valt.

Afhankelijk van uw contract met CyberPeak kan het zijn dat er extra kosten aan verbonden zijn.

Wilt u overal op kantoor een goed WiFi signaal, maar reikt het draadloze netwerk niet tot aan de vergaderzalen? Dit komt vaak doordat dikke muren, glas en goed geïsoleerde vloeren het wifi signaal deels tegenhouden. Om een gedegen advies te kunnen geven komt CyberPeak graag langs om uw situatie te beoordelen.

CyberPeak kan u helpen om een bedrijfsrisico analyse te maken gericht op Cyber Security, ook wel Cyber Security Assessment. Om de analyse te maken, laten wij 14 dagen lang een Next Generation Firewall in uw netwerk draaien. Hiermee krijgen wij inzicht in de risico’s en als er bedreigen zijn, kunnen we zelfs mitigerende maatregelen treffen!

Pro-actief support

Geleverd door een combinatie van Remote Monitoring, Management tools en vakbekwame specialisten die Nederlands en Engels spreken.

IT Consultancy

Wij zijn gespecialiseerd in het up-to-date houden van IT infrastructuren van onze klanten en richten ons op het volledige Security landschap.

IT Security

Als het gaat om Security werken wij met marktleiders. De combinatie van verschillende vendoren en producten, verhoogt de dijkbewaking.
Onze partners

Samen bouwen wij de beste Security